Electrix - Elec3X - E3X

2012-E3X

Elec3X
az igazi elektromos kisautó

VII. Széchenyi futam - Győr - 2012.04.29-2012.05.01

Céljaink

Az elektromos autózás hívőjeként évek óta foglalkozunk e témával, és az eddigi tapasztalatok alapján rájöttünk, hogy az elektromos közlekedést nem pusztán a töltő infrastruktúra hiánya hátráltatja, hanem a megfelelő járművek hiánya is. Egy új EV (elektromos autó), vagy egy középkategóriás személyautó elektromos konverziója (a nagy súly, a drága technika és a bürokratikus terhek miatt) nagyon sokba kerül, soha nem térül meg, így azok, akiket érdekelne egy elektromos „autó”, elrettennek a dologtól. Ráadásul Magyarországon a fenntartás (adók, terhek) szempontjából egy elektromos(ított) autó semmilyen előnyt nem hoz a belsőégésű motoros társához képest, így ez sem jó érv a vevők szemében.
Van viszont egy olyan szegmens, ahol több előnyt is lehet találni: a mopedautók. Tervezésükkor kiemelt szempont volt a kicsi önsúly, tehát kisebb akkupakk és motor is elegendő a mozgatásukhoz, emiatt a konverzió költsége alacsonyan tartható. Jogi szempontból ez nem gépjármű, így az adók és egyéb terhek töredéke egy személyautóhoz képest, és sok helyen még ingyen is parkolhatnak. Városi-elővárosi közlekedésre tökéletesek, az elektromos konverzió után pedig hangtalanok, zéró-emissziójúak, és rendkívül olcsón üzemeltethetőek.

Az Elec3X (electrix) projektnek két fő célja van:

Terveink

Meggyőződésünk, hogy céljainkat úgy tudjuk elérni, ha sporteseményeken indulunk, és az ezeket övező médiaérdeklődést használjuk ki a figyelem felkeltésére. Ezért fogtunk egy mopedautót, amit a sportcéloknak megfelelően szétszedtünk, és az alapoktól újraépítettünk. Számos alkatrészt versenyre optimalizáltra cseréltünk (pl. állítható rugóstagok, speciális fékbetétek, csapágyak, stb.) és az amúgy is alacsony önsúlyt még tovább faragtuk, szénszálból készült (karbon) karosszéria elemek és erősítések használatával. A jármű hajtásáról egy 16kW (22LE) leadására képes villanymotor gondoskodik, ami a 350kg-os önsúly, és a 70Nm-es nyomaték miatt kiváló menettulajdonságokat biztosít. A akkumulátortelep versenykörülmények közt kb. 30km hatótávot biztosít (normál üzemben 90km).

Verseny terveink:


Ajánlatunk

A jármű szerkezetileg kész, a fényezésre vár, ám máris számos továbbfejlesztési ötletünk van (pl. a nemzetközi verseny távjainak teljesítéséhez nagyobb akkupakkra van szükségünk; egy erősebb motorvezérlővel 30kW körüli teljesítményt is el tudnánk érni; stb.), illetve a még szélesebb ismertség érdekében szeretnénk olyan sporteseményeken is elindulni, amelyeket nem csak és kizárólag elektromos járműveknek írtak ki.
Ezen ötletek megvalósításához szponzorokat keresünk.
Olyan cégek támogatását szeretnénk megszerezni, amelyek hasonlóan elkötelezettek a zöld közlekedés felé.
Több különböző együttműködési szintet határoztunk meg, kérjük válasszanak ezek közül:
(Minden támogató nevét és internetes elérhetőségét feltüntetjük weboldalunkon és kiadványainkban.)
  1. Bronz fokozatú támogató: A támogató logóját (max. 10cm magasságú matricaként) elhelyezzük a jármű hátulján.
  2. Ezüst fokozatú támogató: A támogató nevét feltüntetjük a csapatruházat hátán. Logóját (max. 15cm magasságú matricaként) elhelyezzük a jármű 2 oldalán és hátulján. Weboldalunkon korlátozás nélküli, kiadványainkban max. 100 szó terjedelmű cégismertetőt helyezünk el.
  3. Arany fokozatú támogató: A támogató nevét és logóját feltüntetjük a csapatruházat elején és hátán. Logóját (max. 30cm magasságú matricaként) elhelyezzük a jármű motorháztetején, 2 oldalán és hátulján. Weboldalunkon korlátozás nélküli, kiadványainkban max. 500 szó terjedelmű cégismertetőt helyezünk el.
  4. Gyémánt fokozatú partner: Egyedi megállapodás alapján, teljes mértékben egyénire szabott kinézetű és technikai paraméterű járműve(ke)t készítünk, a partner igényeinek megfelelően. Ezen járművekkel a partner szabadon rendelkezik, akár a mindennapi forgalomban is használhatja reklámfelületnek. Igény esetén a járművek versenyeztetését is vállaljuk.


Várjuk megtisztelő jelentkezését az alábbi email címen:


Köszönetet mondunk támogatóinknak és együttműködő partnereinknek:
Autóépítő

Prodriver design

ZOLTEK ZRT.
Meshining Engineering