Tüzelőanyagcella (Fuelcell) fejlesztésnek indult...
Az ELTén kezdődött, egy kollégánk a doktori fokozatának megszerzéséhez az üzemanyagcellákat választotta témául. Ő a membránok kémiájával foglalkozott, a mi szerepünk pedig kezdetben az üzemanyagcella kiszolgáló elektromos rendszereinek elektromos és elektronikus tervezése, megvalósítása volt.
Aztán a kolléga fejébe vette, hogy kézzelfogható bizonyítékot akar szolgáltatni az üzemanyagcellák mindennapi életben történő használatára is, és némi ötletelés után ezen bizonyíték 3 keréken, egy tricikli formájában öltött testet. A jármű 2 hónap alatt elkészült. A belerakott kb. 800W-os hidrogénnel működő üzemanyagcella után a fantáziadús „HYGO” névre kereszteltük, és a 2009-es Győri Alternatív Hajtású Járművek Versenyén elindultunk vele. Megnyertük kategóriánkat és a „leginnovatívabb jármű” különdíját, továbbá a Honda magyarországi képviselete által felajánlott különdíjat is.
A közreműködésünkkel fejlesztett üzemanyagcella.
Egy 4kW-os modul az összeszerelés közepén. Ezek a modulok egyébként már nem járművekbe készülnek, hanem egy kogenerációs törpeerőműhöz.
A modulok lelkei, az üzemanyagcella stack-ek, amint az első előkészítésre várnak.